Reklama indywidualne oraz reklama wspólna

Reklama może mieć bardzo różny charakter w zależności od tego, jaki rodzaj komunikacji z konsumentem firma decyduje się wybrać. Do czynienia możemy mieć z reklamą informacyjną, która ma jedynie wskazać istnienie produktu lub ukazać możliwości jego zastosowania. Reklamy perswazyjne mają na celu przekonanie klientów do dokonanie zakupów produktów pod marką firmy, która stosuje dany przekaz. Nakłanianie oraz przypominanie ma za zadanie wspieranie sprzedaży. Firmy stosując również reklamy w celu konkurowania na rynku. W ten sposób reklama na za zadanie zwiększenie znajomości marki firmy lub marek poszczególnych produktów.

Firmy stosując również reklamy manipulacyjne, które mają na celu skłonienie klientów do zwrócenia uwagi jedynie na pewne korzystne cechy oferowanych usług i produktów. Nie zawsze reklama stosowana jest przez pojedynczą firmę. W wielu przypadkach grupa firm decyduje się na budowanie wspólnej reklamy w celu tworzenia potrzeb wśród klientów na produkty z konkretnego rynku. Takie reklamy mają najczęściej charakter edukacyjny.
Wpis zawdzięczamy:

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Reklama