Wady oraz zalety reklamy telewizyjnej

Duże przedsiębiorstwa nadal decydują się na stosowanie drogiej, ale skutecznej reklamy telewizyjnej. Jest to reklama, która pozwala na dotarcie do bardzo dużego kręgu odbiorców, co jest jej niewątpliwym plusem. Z drugiej strony niesie ze sobą największe koszty w porównaniu do wszystkich innych rodzajów reklam. Reklama telewizyjna jest obecnie dość dobrze odbierana przez odbiorców, co wynika przede wszystkim z przyzwyczajenia się do niej przez użytkowników telewizji.

Tego rodzaju reklama posiada, jednak swoje wady do jakich możemy zaliczyć oprócz wysokich kosztów emisji i produkcji niską selektywność, co wymusza budowanie ogólnego przekazu. Bezosobowość reklam przekładać się może na trudności w jej zrozumieniu, a także na znudzenie jednorodnym przekazem. Bardzo duża emisja może przekładać się na zmniejszenie efektywności, ale pozwala na przyciągnięcie uwagi bardzo dużej liczby odbiorców. Atutem reklam telewizyjnych również oddziaływanie na wiele zmysłów odbiorców, multimedialność, rozbudowane możliwości budowania interesującego, oryginalnego, ciekawego przekazu.
Wpis zawdzięczamy:

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Reklama